Taz Virtual Tuning Garázsa
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Virtual Tuning
 
Népszámlálás
Indulás: 2007-03-04
 
Szavazás
Érdekel a Virtual Tuning?

Igen
Nem
Inkább a valódi
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Vekker
 
Link kezelő...
 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : Drift

Drift

Taz  2007.03.30. 16:09

Ha van időd nézegesd meg... Sztem nagyon hasznos! Katt ;)

Bevezetés

Szeretnék ismertetni néhány technikát, amik alapján el lehet kezdeni a gyakorlást. Könyvből nyílván nem lehet megtanulni, gyakorolni kell, de érdemes elolvasni mindenkinek hátha talál egy jó kis trükköt amit még nem ismer.
Mindegyik cikkben alapfelállásként kezeltem (kivéve ha nincs külön feltűntetve), hogy a technikákat hátsókerék hajtású és sperr differenciálművel (korlátozott csúszású kiegyenlítőmű) rendelkező autóval hajthatjuk végre.
Nem alapkövetelmény, de a technikák elsajátításához szükséges 120-150 egészséges lóerő, az átlagosnál keményebb lengéscsillapítók, és egy jó kormány. Minden további fejlesztés csak pénz kérdése, de azért egy pereckormányos széria ezerkettes zsigával nem a legkönnyebb dolog elkezdeni driftelni.

Power Over (Erőcsúsztatás)

A legegyszerűbb drift technika, csak erős autó vagy csökkent tapadóképesség kell hozzá (hó, eső, sár, por), nem szükséges túlzott tempót vagy oldalgyorsulást az autóra erőltetni. Fontos a gázpedál rutinos kezelése.
Fordítsuk a kocsit egyenesen a kanyar irányába, majd adjunk annyi gázt, hogy elveszítsék a hátsókerekek a tapadást. Ha érezni, hogy az autó hátulja elindult (az oldalirányú gyorsulás és a túlzott mértékű gázadás lesz az oka a túlkormányzottságnak), azonnal ellenkormányozni kell a kanyar kijárata felé és a kocsi addig halad keresztbe, amíg gázt adunk. A gázzal finoman játsszunk. Ha a fékre lépünk vagy hirtelen elvesszük a gázt, akkor az autó túlságosan túlkormányzott lesz és megpördülünk vagy leesünk az útról. Tipikus kezdő hiba, mindenkivel előfordul a gyakorlások során.
Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.


Video


E-Brake drift (Kézifékes Drift)

Ritkábban használt technika, főleg gyengébb autóknál használják, illetve a profik tovább tudják a kézifék segítségével keresztbe tartani az autót (páros driftnél a hátul haladó gyakran alkalmazza). Rendszeres használathoz javallott egy hidraulikus rendszer beépítése.
Kezdjük meg a kanyart nagy sebességgel, majd a csúcsnál (vagy már a kanyar előtt) egy határozott mozdulattal rántsuk be a kézifék kb. 1mp-ig. Hátsókerekes autóknál a kuplungot nyomjuk ki. Ekkor megindul az autónk hátulja, amire ellenkormányzással válaszolhatunk. Első kerekes autó esetén a gázt folyamatosan nyomni kell míg a kézit behúzva tartjuk.
Ebben az esetben sem szabad befékezni vagy hirtelen elvenni a gázt.
Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.

Video


Clutch Kick (Kuplungrúgás)

A technika lényege ez esetben is a tapadás elvesztése. Egyszerűen rárúgunk határozottan a kuplungra, amitől a hátsó kerekek elvesztik a tapadást és kitör az autó fara. Ezután gyors ellenkormány a helyes reakció és a gázzal finoman játszva megtartjuk a driftelés egyensúlyát.
Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.


Shift lock drift (visszaváltás drift)

Kivitelezése hóban vagy vízen ajánlott, száraz körülmények között nagyon koptatja a technikát. Viszont az alkalmazása nagyon élvezetes.
A lényege, hogy kanyarban � vagy még előtte � egy sebességet visszaválunk, amitől megemelkedik a motor fordulatszáma, a kerekek egy pillanatra blokkolnak, ettől elveszik a tapadásukat és az autó hátulja megindul a centrifugális erő irányába.
Ezután gyors ellenkormány a helyes reakció és a gázzal finoman játszva megtartjuk a driftelés egyensúlyát.
Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.

Video

Dirt drop drift (koszra dobás drift)

Érkezzünk a kanyarba közepes sebességgel. Adjunk gázt és lassan kezdjünk el a kanyar külső íve felé húzódni (pl. balos kanyarnál jobb oldalra). Amikor a hátsó kerekek lemennek az útról, akkor az kisebb tapadású felület miatt elvesztik a tapadásukat a hátsó kerekek és az autó segge megindul.
Ezután gyors ellenkormány a helyes reakció és a gázzal finoman játszva megtartjuk a driftelés egyensúlyát.
Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.



Jump Drift (padka drift)

Közepes sebességgel érkezzünk a kanyarba, majd az ívbelső kerekeket lassan tegyük fel a padkára. Ha a hátsó kerék felment a padkára adjunk gázt, és amikor leérkezik gyorsabban fog pörögni, így elvesztik a tapadásukat a hátsó kerekek. Ezután gyors ellenkormány a helyes reakció és a gázzal finoman játszva megtartjuk a driftelés egyensúlyát.
Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.

Braking drift (fékezés drift)

Drift közben az autó súlypontjának megváltozásának kihasználásával lehet megindítani az autó hátulját, illetve a haladók az ún. dynamic driftnél (lásd lejjebb) alkalmazhatják.

Video


Kansei drift

A technika végrehajtása során versenytempóban határozottan kezdjük meg a kanyart (túlzottan alulkormányozott autóval kivitelezhetetlen). Hirtelen vegyük el a gázt, amire az autó túlkormányzott lesz. Ha már kezd elveszni a tapadás lépjünk rá a gázra újra. Ekkor az hátsókerekek legyőzik a tapadást és elkezdhetünk driftelni. Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.

Manji

Ezt a technikát nem kanyarban, hanem egyenesben hajtjuk végre. Elkezdeni lehet a kanyar kijáratából vagy az egyenesben is.
Megindítjuk az autó hátulját (vagy eleve a kanyarból kifele driftelve érkezünk) az út egyik felén és keresztben közeledünk a másik oldal irányába. Mikor már elég közel vagyunk, hirtelen levesszük a lábunkat a gázról, aminek hatására az autó hátulja átfordul a másik irányba. Ügyeljünk arra, hogy az út szélétől hagyjunk elegendő helyet az átfordításhoz. A fordulás során folyamatosan tekerjük a kormányt is és folytassuk a driftet az út másik széle felé. Ha elértük, akkor megint vegyük el a gázt és kezdhetjük megint az átfordítást.
Ha nem elég erős a gépünk (itthon azért ez jellemző), akkor visszaválthatunk egyet.
Ez elég veszélyes trükk, sokat kell gyakorolni. Ha az autó felett elvesztettük az uralmat és abszolút túlkormányzottá válik, akkor a kuplung időben való benyomásával még menthető a helyzet.

A kivitelezést Radák János (Radír) mutatja be:
Video

Dynamic drift (dinamikus drift)

Ennek a kivitelezése rutinos sofőrt és jó autót kíván. Kezdő driftereknek nem ajánlott, mivel nagy sebességnél hajtjuk végre.
Lényege, hogy miután kitört az autó fara (feint drift vagy kansei drift technikával ideális), az autó lendületét kihasználva a kormánnyal és a gázzal (fékkel vagy kézifékkel) játszva tartjuk keresztben a kocsit.

Video

Feint drift (hintáztatás)

Ennél a technikánál az autót két határozott kormánymozdulattal kitérítjük az egyensúlyából (jobb-bal, vagy bal-jobb), majd ellenkormányozunk, aztán a jól begyakorolt módon gázzal és a volánnal keresztben tartjuk az autót és élvezzük a driftelést. Még egyenesben megkezdhetjük a kormányzást, azon az oldalon érdemes, ahol majd a kanyar belső íve lesz (pl. jobbos kanyar előtt a jobb oldalra húzódunk).
Ha be akarjuk fejezni a driftet, akkor fokozatosan elvesszük a gázt és egyenesbe hozzuk a kormányt és az autó lassan az első kerekek irányába áll vissza.


Video


Ha sok

Mindenkivel előfordul, hogy elsokall a kanyarban illetve túlságosan megindul az autó hátulja. Ennek kivédésére a legjobb a már említett kuplungbenyomás. Ilyenkor az autó mentesül a hajtási befolyástól és visszaáll egyenesbe. Fontos, hogy a megfelelő sebességgel kövesse a kormányzás az autó visszaforgását, mert aszfalton a kuplung benyomása után hirtelen megtapadhatnak a gumik.

Másik nehezebb technika a fékpedál bal lábbal történő rugdosása. Ekkor fontos, hogy időben felismerjük, hogy a drift nem kivitelezhető (tapasztalat alapján) és finoman kezdjük el rugdosni bal lábbal a féket. A gázról vegyük el a lábat, a kuplungot viszont ne nyomjuk be. Az autó tovább fog keresztbe csúszni, de lassulni fog. Számítsunk arra, hogy az autó itt is hirtelen megtapadhat ha eléggé lelassult, fejben álljunk készen a kormány egyenesbe hozására.


Forrás: http://www.driftsession.com/technique.htm
Best Motoring Drift Bible

Fordította: Szeles Adorján

 
Újdonságok

FIGYELEM! A pályázat menü pont alatt egy full tuning autó található. A feldatat NEM az h tovább tuningoljátok hanem hogy egy Sima UTCAI AUTÓT faragjatok belőle!! Sok sikert hozzá. by: Taz

 
Társoldalak
 
Dumaláda
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Curzor követő...
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?